Alicante

Swoop, så var vi tilbake i Spania.

Denne gangen er vi i Alicante-provinsen like ved byen El Campello. Vi kom i går (mandag) på ettermiddagen til et kjempefint hus med blant annet oppvarmet svømmebasseng, jacuzzi, billiard, bordtennis, utekjøkken osv. Luksus much. Men siden kjøleskapet var tomt tok vi oss først en tur til "el supermercado" og kjøpte inn haugevis med mat. Jeg er her med mam, pap, emma, onkel håvard, anne og stine, koseliiig. Etter en etterlengtet og herlig middag, tok mam, pap, emma og jeg oss en kveldstur rundt i nærområdet og sjekket litt ut. Været var ikke helt på topp, enoormt tordenvær på slutten av dagen.

- Thea!

Adiós Mallorca

Onsdag - Hviledag

Vi trengte en dag hvor vi bare lå rett ut og solte oss i varmen og badet i bassenget. Jeg fikk startet på en bok fra lost-serien som jeg forelsket meg i, og leste ut altfor fort. Senere på ettermiddagen dro vi en beachrestaurant rett ved siden av huset hvor vi spiste en kjempegod middag og fantastisk dessert.

Torsdag - Aqualand

Så var det klart for Mallorcas største badeland, noe som var en morsom opplevelse for både store og små. Min favorittsklie var nok banzai-sklia som gikk rett ned før vi ble skutt utover vannet, det var et skikkelikg kick! Også må jeg si at jeg aldri gjør ting på en elegant måte, så på en sklie hvor det ikke var mulig å drite seg ut på, slo jeg lett alle rekorder da jeg kom ut oppned med rompa mi stikkende opp fast i baderingen - et vakkert syn for alle ørten i køen... Etter noen fine timer på aqualand dro vi på en restaurant, Bella Italia, like ved Palma beach før vi dro tilbake til huset.

Bildene fra aqualand tatt fra google siden jeg ikke hadde med kameraet..

Fredag - Solskinnsdagen

I dag var også en villadag. Vi dro til supermarkedet å kjøpte litt av hvert og hamstret det vil skulle ta med til Norge, før vi badet hjemme i bassenget, på stranda, solte oss, spilte ping-pong osv... Det var helt herlig vær, og uten tvil den dagen jeg fikk mest farge på kroppen! Om kvelden dro vi på en indisk restaurant hvor jeg spiste en av mine favorittretter: Chicken Tikka Masala<3 mens vi så på den herlige solnedgangen.

<3<3

Lørdagen bar det hjemover til Norge etter en perfekt uke på Mallorca!

- Thea!

Tres Dias en el Paraíso

Søndag - Purobeach

På søndag var det faktisk litt regn og sol om hverandre, men det stoppet jo ikke oss fra å bade og sole oss - det var jo fortsatt varmt. Hannah, Emma, Erling, Pappa og jeg syklet en tur og endte opp på Purobeach, som faktisk er kåret til verdens fineste strandbar og verdens sjuende fineste bar. Etter noen gode drinker syklet vi hjem, og badet (enda mer). Utpå kvelden spiste vi middag på en herlig pizzarestaurang like ved der vi bor, før det bar hjem for å se på fotball-VM.

Mandag - Palma by

Dagen etter ble det storbytur på hele flokken. Vi gikk fra huset til byen, og etter 90 minutters gåing var vi fremme. Her ble det litt shopping og sightseeing før vi fylte magene våre med mat, eller banansplitt. Jeg fikk kjøpt med en bikinitopp og sandaler, er dessverre veldig fattig for øyeblikket så det holdt for meg denne gang. Vi fikk tak i en taxi på veien hjem, og nølte ikke med å hoppe i bassenget. Senere, etter en herlig grillmiddag, syklet Hannah, Emma og jeg til et sånt strandhuslignende sak med til godteri og cola. Det var koseliiig.

Hannahsnuppa og meg<3

Tirsdag - Akvarium og Palma beach

Sola skinner som aldri før, og gjengen (minus mamma og besta) busser til et akvarium ti minutter unna. Fisker er ikke helt min greie, men akvariumet var jo veldig fint og jeg fikk knipset en del bilder.

Like ved akvariumet var Palma Beach, så da gikk vi jo dit og dyppet oss i det herlige, turkise vannet før vi ble servert noen utrolig gode drinker. Etter et par timer der borte, dro vi hjem og solte oss, før vi dro på en superkoselig sjørestaurant kalt "Bungalow" i nærområdetog spiste middag.

Tre og en halv dag i paradis er overstått, og vi er halvveis i ferien her i Mallorca. Tiden går altfor fort, haha...

- Thea

Hola Majorca

Heisann Mallorca!

Denne dagen har flydd forbi, og det er rart å tenke på at jeg våknet opp i dag tidlig i Norge. Jeg reiser med (stor)familien, og vi har leid en villa like utenfor Palma. Da vi ankom villaparadiset, det er helt sykt fint her, ble vi ønsket velkommen med kake og cava. Luksus much! Etterpå var det av sted til el supermercado, hvor vi handlet inn god mat og drikke. Så var det endelig tid for bading, både i bassenget og havet som er 10 meter unna huset. Hannah og jeg dro på en sykkeltur langs strandpromenaden etter middagen, og det var kjempekoselig og ikke minst deilig med litt motvind haha... det damper av oss her i denne varmen!

Velkomsten vår <3

Hannah i farta!

Dette har vært en herlig dag, og ser frem til mange flere fine dager i paradiset!

- Thea

Les mer i arkivet » September 2014 » Juli 2014 » Juni 2014

Hei på deg! Dette er en reiseblogg hvor jeg skriver og legger ut bilder fra mine reiser. Håper du liker den :-) #wanderlust