London'14

Hell... For piffe opp julestemningen og gjre unna litt juleshopping tok vi oss en tur til London for andre gang i r. Vi dro en langhelg, torsdag-sndag, og dette var kanskje min mest uheldige ferie s langt. Jeg ble syk, og jeg har ikke vrt syk p flere r. Klarte igjen glemme speilrefleksen, s blebaremobilbilder, igjen.

Torsdagen dro vi til flyplassen rett etter skolen. Jeg merket p flybussen p vei til Gardermoen at jeg var kvalm, men tenkte det var reisesyke. Da vi kom p flyplassen ble jeg bare enda kvalmere, og med en gang vi hadde lettet med flyet spydde jeg spyposen full. Og om ikke det var nok s kastet jeg jammen meg opp igjen nr vi var halvveis. Flyvertinnene lp opp og ned midtgangen og hentet nye poser da magen min bestemte seg for tmme alt. Som en fin avslutning p flyturen spydde jeg med engang vi landet p rullebanen, bare for forsikre meg om at det var tomt i magen min. Super flytur alts.. Da vi kom til leiligheten vi leide sovna jeg i senga med ytterklrne p, p et blunk.

Fredag var jeg fortsatt ikke i form, men ble en tur p westfield allikevel. Mtte f kjpt noen julegaver. Westfield var kjempefint pynta til jul, og jeg synes det senteret er skikkelig koselig. Har vrt der tre ganger p forskjellige tider og det er liksom aldri stappa, selv om de har alle favorittbutikkene. Ettersom jeg flte meg litt bedre utover dagen, ble jeg med p Balans. En livlig restaurant, der hele bemanningen er homofile og kjempekoselige. I dag var ogs christmas sweater-dagen, og omrking oss var alle pyntet opp i skikkelig (stygge) julegensere. Haha!

Lrdagen var jeg fortsatt litt r. Mens gutta dro p fotballkamp, tok vi jentene turen ned tivoliet/julemarkedet og oxford street og handlet inn det siste. Det var HELT kaos og stappfullt. Noe som ikke falt i smak hos meg nr jeg ikke flte meg helt bra. Da vi knapt klarte rre oss inne p butikkene lenger, fordi halve verdens befolkning bestemte seg for ta turen inn p butikkene vi var p, tok vi taxi ned til Kensington Road(?). Her var det mye frre, og bedre. Etter en liten pre-middag der, dro vi til en italiensk restaurant (ask) og mtte hele storfmmen. Der spiste og drakk vi oss mette.

Sndagen sto vi opp tidlig og dro hjem... Turen var egentlig kjempefin, om jeg bare hadde vrt frisk :-)

- Thea

Kbenhavn

I November ble jeg, ssteren min og mamma tatt med til Kbenhavn av mammas venninne, Kjersti. Vi tok danskebten opp til Kben p fredag, og dro ned igjen p sndag. Bten var kjempekoselig. Vi spiste middag p en finere restaurant p bten, og det var fantastisk godt. Jeg og Emma gikk for det meste litt rundt der for oss selv, helt til vi fikk noen kompiser med p slep. Inne p baren ble vi spandert drikke p og levde det gode liv.

P lrdagen tuslet vi rundt i Kbenhavns gater. Frst var vi innom julemarkedet, som ikke levde helt opp til forventningene. Etterp gikk vi nedover Kbenhavns beste handlegate. Det ble litt gull i fra topshop og new yorker, men ingen storhandel. Da vi var ferdig i handlegaten, tok vi oss en tur innom tivoliet. Selv om det ikke var sn, gikk julestemningen til topps der inne. Emma, Kjersti og jeg fikk ogs tatt noen karuseller. Etterp var det pizza og kake, fr bten ventet igjen.

Bten!

Takk for koselig tur<3

- Thea!

Les mer i arkivet Desember 2014 Oktober 2014 September 2014

Hei p deg! Dette er en reiseblogg hvor jeg skriver og legger ut bilder fra mine reiser. Hper du liker den :-) #wanderlust